-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50467 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

باتوجه به آيه ء 19 سوره آل عمران (ان الدين عند الله الاسلام) و آيه 6كافرون (لكم دينكم ولي دين) چگونه مي توان به دين واحد اعتقاد داشت؟
الف) آري! بت پرستان و مشركان نيز آييني دارند كه قوانين و آدابي براي پرستش بت ها در آن مي باشد. آيه شريفه به اين نكته اشاره دارد كه شما به دين من (اسلام) نخواهيد گرويد و من نيز به دين شما (بت پرستي) نخواهم گرويد؛ پس آيين شما ارزاني خودتان باد! چرا كه به زودي عواقب نكتب بار آن را خواهيد ديد. ب)منظور از آيه شريفه {/B«إِنَّ اَلدِّينَ عِنْدَ اَللَّهِ اَلْإِسْلامُ»{w1-5w}{I3:19I}/} (آل عمران، 19) اين است كه آيين حقيقي در پيشگاه خداوند متعال همان تسليم شدن در برابر فرمان او است، در انجام دادن شرايعش و اطاعت اوست در آن چه كه در هر عصري با زبان پيامبرش از بندگانش خواسته است؛ پس آن دين واحد براي همه انبيا(ع) عبارت است از: تسليم شدن در برابر بياني كه از مقام ربوبي در مورد عقايد و اعمال و يا در مورد معارف و احكام صادر مي شود؛ منتها خداوند متعال با تكامل جامعه بشري، شريعت كامل تري را براي آن ها فرستاده تا به مرحله نهايي تكامل كه دين خاتم پيامبران، پيامبر اكرم(ص) است رسيده و خلاصه آن كه دين الهي واحد است و آن، چيزي جز اسلام نيست و همه پيامبران متدين به آن بودند و مردم را به آن دعوت مي كردند. اما واحد بودن دين خدا، دليل بر واحد بودن دين -هر چند دين غيرالهي نيست. {V(ر.ك: الميزان، همان، ج 20، ص 373 و ج 3، ص 120/تفسير نمونه، همان، ج 27، ص 386 و ج 2، ص 470)V}. به عبارت ديگر كلمه دين، در مواردي به معناي اعم يعني «دين محقق» استعمال مي شود و آن شامل هر چيزي مي شود كه در جامعه شناسي به آن دين و جمع آن اديان گفته مي شود. ولي معناي اخض آن «دين حق» است كه جمع بردار نيست. كلمه «دين» در آيه 19 آل عمران به معناي دوم به كار رفته است و در سوره كافرون در معناي نخست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.